Paunküla mägede õpperada – 6,95 km

09.04.2017

Iseloomustus:

Erineva pikkuse ja raskusega loodusrajad. Parklas kaart radade skeemi ja üldinfoga. Rajad tähistatud punaste värvimärkidega puudel ning varustatud puidust suunaviitadega. 500 m ulatuses kulgeb rada laudteel. Radade piirkonda jääb RMK Paunküla lõkkekoht. RMK

Tabasalu loodusõpperada – 4,26 km

17.01.2016

Harjumaa, Tallinna ümbruse puhkeala

Iseloomustus:

Rada asub Rannamõisa maastikukaitsealal/ Tabasalu looduspargis ja kulgeb esmalt mööda pangapealset ning suundub seejärel mööda kivitreppi panga alla, kust tuleb ringiga tagasi raja alguspunkti. Rajal on 13 suurt infotahvlit sealsele loodusele iseloomulike koosluste kohta. Lisaks veel mitmeid infotahvleid puude ja põõsaste liikide kohta.
NB! Pangaalune rajaosa läbimine võib olla raske. Juhul kui veetase on kõrge tuleb raja läbimiseks ronida üle maha langenud puude ja panga küljest murdunud kivilahmakate. RMK

Kakerdaja loodusrada 8 km

23.08.2015

Iseloomustus:

Loodusrada kulgeb läbi Kakerdaja raba, mööda Noku lõkkekohast ja teeb tiiru ümber väikese ja suure Kalajärve jõudes tagasi Noku lõkkekohta. Rada jääb RMK matkateele. RMK

Jussi loodusrada – 9,3 km

15.06.15

Iseloomustus:

Loodusrada on äärmiselt vaheldusrikka maastiku ja loodusega. Rada kulgeb üles-alla mööda Jussi järvede äärde jäävaid voori ning viib matkaja ka Jussi nõmmele. Jussi nõmm on Eestis ainulaadne looduskooslus, mis on tekkinud Nõukogude Armee tegevusest tingitud korduvate põlengute tagajärjel. RMK

Loosalu – Paluküla loodusrada – 10,9 km

31.05.15

Raplamaa, Kõnnumaa maastikukaitseala

Iseloomustus:

Loodusrada on 7,7 km pikk, millest peale rekonstrueerimist on laudteed 4 km. Rada ei ole ringne, ning kogu raja läbimiseks edasi- tagasi peab arvestama umbes 15,4 kilomeetriga. Loosalu poolt tulles algab laudrada rabaservast, möödub Loosalu järvest ning kulgeb raba ja metsa läbides kuni esimese talukohani. Sealt tõuseb pinnasrada mööda metsa- ja põlluvaheteid Paluküla Hiiemäe jalamile. Jalgratturid peavad Loosalu- Paluküla laudtee läbimisel jalgratast käekõrval lükkama (kindlasti enda kõrval laudteel). Neile jalgratturitele, kes soovivad kiiret tempot ja jalgratastega pigem sõita, soovitame marsruuti mööda maanteid Põlliku, Sonni, Kädva suunal. RMK

Metsanurme-Üksnurme ajaloo- ja loodusõpperada – 8,36 km

17.05.15

Harjumaa, Tallinna ümbruse puhkeala

Iseloomustus:

Matkarada saab alguse Metsanurme külamuuseumi juures ja kulgeb mööda teid ning Keila jõe äärt Üksnurme mõisani. Rajal asub lõkkekoht katusealusega. (RMK)

Vaatamisväärsused:

13.05.15

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark

Iseloomustus:

Matkarada teeb ringi ümber poolsaare, sellest 10 km otse piki mereäärt. Sobib neile, kellele meeldivad pikemad jalgsirännakud mere ja metsa piiril. RMK

Uuejärve loodusrada – 6,79 km

25.04.15

Iseloomustus:

Põhja-Kõrvemaa eriilmelisel ja huvitaval maastikul looklev rada. Näha saab erinevaid metsatüüpe, pinnavorme ning Nõukogude armeest jäänud jälgi. RMK